Virtuálna Realita

Meta v kríze? Odchod kľúčového lídra a tajný plán na záchranu metaverza v roku 2025!

Meta, technologický gigant známy svojimi ambicióznymi projektmi v oblasti virtuálnej a rozšírenej reality, prechádza v roku 2025 významnými zmenami a výzvami. Nedávne udalosti naznačujú, že spoločnosť sa nachádza na križovatke, ktorá môže určiť jej budúcnosť v tomto dynamickom odvetví.

Odchod Marka Rabkina

Mark Rabkin, viceprezident pre virtuálnu a rozšírenú realitu v spoločnosti Meta, oznámil svoj odchod z firmy, pričom ako dôvod uviedol rodinné zdravotné problémy. Rabkin pôsobil v spoločnosti 18 rokov a zohral kľúčovú úlohu pri vývoji headsetov Quest a operačného systému Horizon OS. Vo svojom vyhlásení uviedol:

Meta v kríze?

Snažil som sa zvládnuť súčasne pracovné aj domáce výzvy… ale v hĺbke srdca viem, že sa musím sústrediť na najdôležitejšiu úlohu predo mnou: rodinu. Odchádzam z Meta a beriem si významnú prestávku, aby som sa na to mohol sústrediť.

Jeho odchod prichádza v čase, keď Meta čelí kľúčovým rozhodnutiam týkajúcim sa budúcnosti svojich VR a AR iniciatív.

Rok 2025: Kľúčový pre budúcnosť Reality Labs

Andrew Bosworth, technologický riaditeľ Meta a vedúci divízie Reality Labs, v internom memorande označil rok 2025 za rozhodujúci pre úspech spoločnosti v oblasti virtuálnej a rozšírenej reality. Zdôraznil potrebu zvýšiť predaj, udržanie zákazníkov a angažovanosť, najmä v oblasti zmiešanej reality (MR), a uviedol, že úspech aplikácie Horizon Worlds na mobilných zariadeniach je pre dlhodobé plány spoločnosti nevyhnutný. Bosworth napísal:

Meta v kríze?

Budúci rok bude najkritickejším v mojich 8 rokoch v Reality Labs. Máme najlepšie portfólio produktov, aké sme kedy mali na trhu, a posúvame našu výhodu tým, že uvedieme na trh ďalších pol tucta AI poháňaných nositeľných zariadení.

Toto memorandum naznačuje, že Meta si uvedomuje vážnosť situácie a potrebu preukázať, že jej investície do VR a AR sú vizionárske, a nie „legendárnym omylom“.

Výzvy a príležitosti pred Meta

Meta v posledných rokoch výrazne investovala do vývoja VR a AR technológií prostredníctvom svojej divízie Reality Labs. Napriek významným finančným stratám, ktoré od roku 2020 presiahli 50 miliárd dolárov, spoločnosť dosiahla v roku 2024 40% nárast predaja v tejto oblasti. Nedávne úspechy, ako uvedenie headsetu Quest 3S a popularita aplikácie Horizon Worlds, naznačujú pozitívny trend. Napriek tomu odchod kľúčových lídrov a interné výzvy zdôrazňujú potrebu sústrediť sa na efektívnu realizáciu plánov a adaptáciu na meniaci sa trh.

Meta v kríze?

Rok 2025 bude pre Meta kľúčový. Spoločnosť musí preukázať, že jej vízia budúcnosti virtuálnej a rozšírenej reality je nielen inovatívna, ale aj komerčne životaschopná. S odhodlaním a jasným zameraním má Meta príležitosť formovať budúcnosť digitálnej interakcie a upevniť svoju pozíciu lídra v tomto dynamickom odvetví.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *